Neler yeni

Değerli Forum Sakinleri

Uzun süredir sitemiz kapalıydı, bu süreç içerisinde siz değerli ziyaretçilerimiz ve üyelerimiz için sitede bir çok yeniliklerde bulunduk. Sitemiz artık tamamen yeni tasarıma, yeni düzene sahiptir. Site hakkında istekleriniz, önerileriniz ve şikayetleriniz var ise lütfen bize bildirin. Site yönetimi olarak siz değerli kullanıcılarımıza hizmet vermekten mutluluk duyarız.

yardım lütfen

ayata70

32'lik Üye
FORUM ÜYESI
Katılım
11 Tem 2010
Mesajlar
1,131
Tepkime puanı
1
Yaş
42
Konum
antalya
bir dizek üzerinde
ilk notadan başlayıp geri dönüş çizgisine kadar sıralanmış melodi notalarında arada notaları bölen çizgiler var sus es nefes alma gibi çizgilerden bahsetmiyorum ..ezgiyi icra ederken eser genellikle buralarda metronoma göre nefes alıyor gibi bazende çizgiden sonraki notada nefes alıyor gibi çalınıyor bazen çizgi aralarında 5 bazen 7 bazende 3 nota olabiliyor bazende notaya basıldığı halde nota o ahangi vermiyor çarpmaları da eserlerde göremiyorum ama orda çarpmanın olduğunu biliyorum bazende nota olmadığı halde oraya çarpma dokunma gibi vurarak geçiliyor eseri bildiğim için bunları görüyorum bilmediğim eserlerde bu konuyu daha iyi nasıl kavrarım ve uygularım
 

BozLak84

32'lik Üye
FORUM ÜYESI
Katılım
13 Ocak 2011
Mesajlar
1,983
Tepkime puanı
9
Yaş
36
merhaba abi, sorunu anladığım kadarıyla cevaplamaya çalışıcam.
Dizek üzerinde notalari bölüm bölüm keserek ayiran çizgiler ölçü çizgisidir. ayrilmis her bölümede ölçü denilir. dediğin gibi bu bölümlerde bazen 4 bazen 6 bazen 8 nota olabiliyor. bunu anlamak için, sol anahtarının yani dizegin başlangıcında 2/4 lük 4/4 lük veya 8/8 lik gibi isaretler vardir, onlari kullaniriz. yani örneğin 4/4 lük diye belirtilen bi notada, her ölçüde 4 tane 1/4 lük nota olduğunu belirtir. 4/4 lük bi notada, ölçü içerisinde illaki 1/4 lük nota olacak da degildir tabi, ölçülerde 8 tane 8 lik notada olabilir ama süre olarak 8 tane 8 lik nota 4 tane 1/4 lük notayla esdegerdir. hesaplamasini bu sekilde yaparsin. arti dediğin gibi ölçü çizgilerinin bi ölçüden diğer ölçüye geçişte nefes alma gibi bi durum yaratacagini zannetmiyorum, bu dediğin notalarin süreleriyle alakalı.
ßen bi acemi olarak cevaplamaya çalıştım, üstadlar daha aydınlatıcı cevap verecektir.
 

ayata70

32'lik Üye
FORUM ÜYESI
Katılım
11 Tem 2010
Mesajlar
1,131
Tepkime puanı
1
Yaş
42
Konum
antalya
ARKADAŞIM İLGİN İÇİN TEŞEKKÜRLER SOLFEJ24 SİTESİNDE AĞLAMA YAR ŞARKISININ SOLFEJİNDE NOTA VE ÇALIMLA İLGİLİ ANLATMAYA ÇALIŞTIĞIM DURUMLAR ORDA DAHA NET GÖRÜLÜYOR MİYE BASARKEN FAYA ÇIRPMA VE DOKUNMA AMA KAĞITTA FA NOTASI YAZILI DEĞİL AYRICA YİNE O ÖLÇÜ ÇİZGİLERNDE DİYELİM ÖRNEĞİN Sİ O ÖLÇÜNÜN SON NOTASI OLSUN AMA BİR SONRAKİ ÖLÇÜDE RE DE ÖLÇÜ BİTİYOR sıralı 4 tane mi notası gösteriyor ilk ikisinde küçük bir nefes boşluğu sonra diğer milerde çırpma ve fa notasına dokunuş gibi ters dönüşüm var mi lerde bunu kavrayamadım
 

ayata70

32'lik Üye
FORUM ÜYESI
Katılım
11 Tem 2010
Mesajlar
1,131
Tepkime puanı
1
Yaş
42
Konum
antalya
ARKADAŞIM İLGİN İÇİN TEŞEKKÜRLER SOLFEJ24 SİTESİNDE AĞLAMA YAR ŞARKISININ SOLFEJİNDE NOTA VE ÇALIMLA İLGİLİ ANLATMAYA ÇALIŞTIĞIM DURUMLAR ORDA DAHA NET GÖRÜLÜYOR MİYE BASARKEN FAYA ÇIRPMA VE DOKUNMA AMA KAĞITTA FA NOTASI YAZILI DEĞİL AYRICA YİNE O ÖLÇÜ ÇİZGİLERNDE DİYELİM ÖRNEĞİN Sİ O ÖLÇÜNÜN SON NOTASI OLSUN AMA BİR SONRAKİ ÖLÇÜDE RE DE ÖLÇÜ BİTİYOR sıralı 4 tane mi notası gösteriyor ilk ikisinde küçük bir nefes boşluğu sonra diğer milerde çırpma ve fa notasına dokunuş gibi ters dönüşüm var mi lerde bunu kavrayamadım
ayrıca 4/4 lük arap veya wahde,ritm gideri şu düm ti tek titek güm titek titek şeklinde mezorlar var asıl soru şu bu mezor içerisine nota kağıdına yazılı eserleri nasıl oturtacağız veya nasıl icra edeceğiz ezgi 4/4 lük 4 tane sekizlik nota yazılmış ilk ölçüye bu 4 tane sekizliği bu seyrin içinemi oturtacağız( düm ti tek titek)
 

BozLak84

32'lik Üye
FORUM ÜYESI
Katılım
13 Ocak 2011
Mesajlar
1,983
Tepkime puanı
9
Yaş
36
parmak çarpmaları bağlı notalarla gösterilir.
mesela diyelim, gelibolu kalıbında 4 tane 8 lik notamız var, mi fa fa fa şeklinde.
ilk 8 likten yani mi notasının üzerinden bi bağ başlar, taaki sondaki fa'nın üzerinde biter.
bu şekil notayı şöyle çalarız, ilk olarak Mi ye bir kez mızrap vurulur, diğer geri kalan fa fa fa ya mızrap vurulmaz fakat süresince parmak çarpılır, vurulur.
 

ayata70

32'lik Üye
FORUM ÜYESI
Katılım
11 Tem 2010
Mesajlar
1,131
Tepkime puanı
1
Yaş
42
Konum
antalya
parmak çarpmaları bağlı notalarla gösterilir.
mesela diyelim, gelibolu kalıbında 4 tane 8 lik notamız var, mi fa fa fa şeklinde.
ilk 8 likten yani mi notasının üzerinden bi bağ başlar, taaki sondaki fa'nın üzerinde biter.
bu şekil notayı şöyle çalarız, ilk olarak Mi ye bir kez mızrap vurulur, diğer geri kalan fa fa fa ya mızrap vurulmaz fakat süresince parmak çarpılır, vurulur.
teşekkür ederim ama sorduğum soru bu değildi bu notalarda alttan üstten bağ şeklinde olanlardamı çırpma yapıyoruz anladığım kadarı ile yalnız benim asıl sorum şu örneğin şu notalar la la mi mi mi es mi sol mi mi mi mi re mi re do es re mi re mi re do si la es do re do re do si la si her eslerin olduğu yere kadar bir ölçümüdür 4/4 lük bir ritm kalıbına bu parça hangi aralıklarla sığdırılacak her ölçü şuna mı eş düm düm teke teke düm teke ve ya her es e kadar olan bölümünü 1,2,3,4 olarakmı icra edeceğiz
 

BozLak84

32'lik Üye
FORUM ÜYESI
Katılım
13 Ocak 2011
Mesajlar
1,983
Tepkime puanı
9
Yaş
36
2 den fazla nota birbirine bağlıysa eğer bi önceki mesajımda dediğim gibi çalıyoruz fakat 2 nota birbirine bağlıysa çalımı değişiyor, onlarda çarpma yapmıyoruz. diyelim mi ile fa birbirine bağlı, alttan veya üstten farketmez. mi ye mızrap vurup fa ya vurmuyoruz, fa nın değerince mi yi uzatıyoruz. ölçü bölümünü anlatmıştım, eslerle alakalı değil abicim. es de ölçünün içinde olan sessiz bi notadır, değeri vardır. her ölçüde şuna eş diye bişey yoktur, bi parcanin ilk ölcüsü düm düm teke teke, diğer ölçüsü teke teke düm düm olabilir. ölçüdeki notalara bakarak çözersin bunları. bunlar üzerine bir sürü video dersler var sitemizde, 6 senelik bir forum, daha önce defalarca kez bu konular konuşulmuş, anlatılmış. biraz araştırırsan derdine derman bulursun. kolay gelsin..
 

ayata70

32'lik Üye
FORUM ÜYESI
Katılım
11 Tem 2010
Mesajlar
1,131
Tepkime puanı
1
Yaş
42
Konum
antalya
2 den fazla nota birbirine bağlıysa eğer bi önceki mesajımda dediğim gibi çalıyoruz fakat 2 nota birbirine bağlıysa çalımı değişiyor, onlarda çarpma yapmıyoruz. diyelim mi ile fa birbirine bağlı, alttan veya üstten farketmez. mi ye mızrap vurup fa ya vurmuyoruz, fa nın değerince mi yi uzatıyoruz. ölçü bölümünü anlatmıştım, eslerle alakalı değil abicim. es de ölçünün içinde olan sessiz bi notadır, değeri vardır. her ölçüde şuna eş diye bişey yoktur, bi parcanin ilk ölcüsü düm düm teke teke, diğer ölçüsü teke teke düm düm olabilir. ölçüdeki notalara bakarak çözersin bunları. bunlar üzerine bir sürü video dersler var sitemizde, 6 senelik bir forum, daha önce defalarca kez bu konular konuşulmuş, anlatılmış. biraz araştırırsan derdine derman bulursun. kolay gelsin..
ozaman bende senin için bir bozlak bir de araban kayıt yapacağım sana dinleteceğim izleteceğim reis
 

BozLak84

32'lik Üye
FORUM ÜYESI
Katılım
13 Ocak 2011
Mesajlar
1,983
Tepkime puanı
9
Yaş
36
sanırım içinden geldi :) ßen şimdiden bi bozlak beklemeye başladım senden :)
 

ayata70

32'lik Üye
FORUM ÜYESI
Katılım
11 Tem 2010
Mesajlar
1,131
Tepkime puanı
1
Yaş
42
Konum
antalya
sanırım içinden geldi :) ßen şimdiden bi bozlak beklemeye başladım senden :)
selam öncelikle adım hacı istanbulda yaşıyorum 9 yaşından beri bağlama çalarım kendimce bayağı iyi düzeydeyim yöresel mızraplar ekzersizler hertürlü bağlamada kerizlemler var parmaklarım çok hızlı ama nota bilmiyorum ve bazı yerlerde tıkanıyorum ve bunu aşmanın tek yolunun nota ve bu işi bilimsel yapmak olduğuna karar verdim ilk ismet topçuyu dinlediğimde kara vermiştim bağlamayı bırakmıştım 4 tel 5 tel 6 tel hepsini çalıyorum alaylıyız yani mektepli değil ama bu notayla çalamama işi beni yedi bitirdi uhde kaldı içimde bir işi eksik yapmak istemiyorum kendime şöyle sağlam bir halk müziği özgün arabesk arşivi yapıp yoluma devam etmek sitiyorum 12 yıldır sahneye çıkmıyorum kafamda müzikle ilgil bazı projeler ve hedefler var
 

BozLak84

32'lik Üye
FORUM ÜYESI
Katılım
13 Ocak 2011
Mesajlar
1,983
Tepkime puanı
9
Yaş
36
ne güzel allah yolunu açık etsin abi.. bende senin tam tersi, notayı öğrendim bağlamayı çalamıyorum henüz :D
 

ayata70

32'lik Üye
FORUM ÜYESI
Katılım
11 Tem 2010
Mesajlar
1,131
Tepkime puanı
1
Yaş
42
Konum
antalya
nasıl yani notayı biliyorsun bağlamayımı çalamıyorsun sen notayı öğret bende sana bağlamayı ne istersen çilekeş hatasız . misket .ismetten bir güzele vuruldum anlaşalım bu konuda paşam
 

Eren_G

4'lük Üye
FORUM ÜYESI
Katılım
18 Haz 2009
Mesajlar
91
Tepkime puanı
0
Yaş
30
Konum
Almanya
abicim yazisina göre cok güzel calman lazim senden bende bir bozlak bekliyorum video eklersen bakariz :) saygilar
 

ayata70

32'lik Üye
FORUM ÜYESI
Katılım
11 Tem 2010
Mesajlar
1,131
Tepkime puanı
1
Yaş
42
Konum
antalya
ekleyeceğim arkadaşım sayın adminiz ve site yöneticilerimizde izin verirse sizler için güzel bir çalışma kendinizi test etme kayıtları göndereceğim ama önce ölmeden notayı önüme koyup çaldığımı göreyim güzel şeyler paylaşmayı düşünüyorum allah izin verirse
 

jackalkoray

4'lük Üye
FORUM ÜYESI
Katılım
1 Ocak 1970
Mesajlar
83
Tepkime puanı
0
ben sorunu anladim hocam , ben de 20 yillik baglamaciyim notayi cok sonra ögrendim ,
( o zamanlar sazcilar nihavent üvertürü calar artistlik yapardi ama alayi kafasina göre calardi , nihaventi konservatuardan bir arkadasima notaya aldirmistim o vesileyle basladim nota islerine )
ölcü cizgileri cok kompleks olmayan eserlerde genellikle dedigin gibi nefes payidir , yani pozisyonun bittigi notayla ölcünün son notasi aynidir fakat bulundugun pozisyonda hala calinacak nota varsa o nota 2. ölcüde yazilmasina ragmen birinci ölcüde yaziliymis gibi calinir , carpmalar bazi trt notasyonlarinda belirtilmis fakat carpmalarin nerede yapilacagi konusu hem biraz yorum meselesi hem de calinan yöreye hakim olmakla alakali , cikici gamlarda carpmalar ya da tezene vurmadan legato calimlar , calimi kolaylastirdigindan genellikle nerede uygulanacagi net olarak bilinir, inislerde carpmalarin nerede ve hangi notadan yapilacagi biraz problem. notalari bire bir uygulamak istiyorsan kolay da kendi yorumunu katmak istiyorsan isin icine,kagit kalemle göstermek daha net olur , o yüzden kafana takilan bir eseri burada paylas beraber cözümleyelim.
saygilar.
 

mow1122

16'lık Üye
FORUM ÜYESI
Katılım
3 Tem 2013
Mesajlar
602
Tepkime puanı
0
Yaş
27
hocam sizden bir nihavent üvertür videosu bekliyoruz o halde :)
 

jackalkoray

4'lük Üye
FORUM ÜYESI
Katılım
1 Ocak 1970
Mesajlar
83
Tepkime puanı
0
hala nokia kullanan biri olarak video cekecek teknik ekipmanim yok malesef ayrica binlerce video var zaten gösterise gerek yok diye düsünüyorum :)
 
Google ads alanı